Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility אודות סוד הקסם של המטבח האתיופי
top of page

אודות סוד הקסם של המטבח האתיופי

עודכן: 4 בינו׳ 2021

נעים להכיר אתכם, ושמחה לשתף אתכם בסיפור שלי. שמי הוּלוּ-אָגֵרְש (רבקה), אני נשואה ואמא ל 4 ילדים. בשש שנים האחרונות, אני חוקרת את נושא תזונת המטבח האתיופי על כל גווניו. כמי שנולדה וגדלה באתיופיה, והגיע לארץ בגיל שבע, מצאתי את עצמי פונה אל המטבח המערבי אשר אומץ בישראל.

החלטתי שאני מאמצת, באופן מלא, את התזונה הבריאה מהמטבח האתיופי האותנטי שאני רגילה אליו מבית אמא. עשיתי זאת כי לאחר הלידות נישארתי עם בטן "הריונית" ללא הצלחה להוריד את השומן הבטני בשום דרך. 

הבנתי כי מאכלים רווי גלוטן כמו אורז, פסטות  ולחם למינהן מזיקים לי מאוד. אז ניסיתי כל מיני דיאטות כמו: לאכול לחם קל, להוריד במינון של התזונה שלי, לשלב באוכל שלי הרבה ירקות ושום דבר לא עזר להוריד את השומן הבטני "העקשן". לא רק שלא הצלחתי להוריד את הקף הבטן, אלא שהתאבון שלי נפתח עוד יותר.

באיזשהו שלב אמרתי לעצמי "וואלה, אני גדלתי על האוכל הכי בריא שיש, מדוע לא לאמץ אותו כאורח החיים של ? "כלומר, להקפיד ולאכול אך ורק מאכלים מהמטבח האתיופי האותנטי.

הקפדתי לאכול מאכלים בריאים, כמו האנג'רה, העשויה מקמח טף עם רטבים למינהן המתובלים בצ'וו חריף.


כמובן שהקפדתי לקחת אנג'רה וסוגי תבשילים גם למקום העבודה. וראה איזה פלא, לאחר תקופה של כמה חודשים "הראש התפנה" ממחשבות על כל מיני מאכלים שאינם בריאים ומזינים. התחלתי לרדת בהקף הגוף באופן הדרגתי, הפסקתי להרגיש את הנפיחות בבטן ואת הקושי בנשימה אשר העיקו עלי מאוד. כמו כן הרגשתי אנרגטית, ערנית וקלילה. כל זה בזכות התזונה המופלאה של המטבח האתיופי.

בעקבות זאת הרגשתי צורך לשתף אתכם ב"סוד הקסם של המטבח האתיופי".

ובמסגרת האתר שלי אני מציגה לכם מתכונים טעימים, קלים להכנה ובריאים מאוד ומגוון תבלינים אותם ניתן לרכוש בחנות שלי, בנוסף אני נותנת עצות לתזונה נכונה וכמה "תרופות סבתא" אשר עשויות לעזור בכל מיני בעיות בריאות שונות.

בסוף דברי חשוב לי לשתף אתכם גם בהקשר הכללי, עבורי האתר נועד 

לתת כבוד ומעמד ראוי למטבח האתיופי.

להנגיש את התזונה הבריאה שבו לכלל האוכלוסיה. 

לשבור מיתוסים הקשורים על דרכי הכנתו של האוכל האתיופי וכמובן לקרב בין ישראלים ממוצאים שונים לבין ישראלים ממוצא אתיופי על ידי חשיפה לעולם התזונה הבריאה שהיא טובה לכולם. 


ה "אני מאמין " שלי

כמו ששמתם לב כמעט לאורך כל הפוסטים שלי. הדברים שאני כותבת וסוגי המאכלים שאני מעלה מגובים בהסברים על יתרונות הבריאותים והערכים התזונתים שלהם. כי אני מאמינה שכל אדם המכניס לגופו מזון מסוים, צריך לדעת מה הוא אוכל, ומה ההשפעות של המאכלים שהוא צורך  על גופו ובריאותו.

עצם העובדה שאדם יודע את היתרונות הבריאותים של המאכל שהוא צורך גורמת לנפשו להיות רגועה יותר, מודעת יותר. לא בכדי נאמר "נפש בריאה בגוף בריא". גוף בריא משיגים ע"י תזונה בריאה. בגוף שלנו שוכנת הנפש וכדי לשמור על הבריאות לאורך זמן עלינו להקפיד על תזונה בריאה, מאוזנת ונכונה.

אין זה סוד כי רבים צורכים מזונות מתועשים, או רווי גלוטן, הם פוגעים בגופם ללא כוונה, ובעת חולי מבקשים תרופות שיעזרו להם לצאת מהמצב אליו הביאו את עצמם. אני מאמינה שתזונה בריאה וטבעית היא הפתרון לבעיות הבריאות  שיש לבני אדם. ​

ריפוי בתזונה שווה לאמץ ...

שלכם באהבה רבה, הולו אגרש-רבקה . 





39 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page