Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility דָבוׂ (לחם) - מאפה בתיבול יֵדָבוׂ ק'מֶם (תבלין למאפים):
top of page

דָבוׂ (לחם) - מאפה בתיבול יֵדָבוׂ ק'מֶם (תבלין למאפים):

עודכן: 24 באוק׳ 2021

אני זוכרת את ילדותי באתיופיה בימי שישי. אימי הייתה מכינה את מאפה הדבו באופן הכי מיוחד, היא הייתה קוטפת מהעץ עלים גדולים ומיוחדים בשביל מאפים, עושה גומה באדמה מין בור כזה שיספיק לכמות של הדבו של השבת. מרפדת את הבור בעלים הנקיים ששטפה היטב.


לאחר מכן היא מכינה את הבצק לדבו עם התבלין המיוחד יֵדָבוׂ ק'מֶם,ניתן להשיג בחנות, שנותן ללחם את הניחוח והטעם הנפלא והשומר על המאפה לאורך זמן. מפזרת גרגירי קצח עם תוספת מלח ומטמיעה אותם בתוך הבצק.

לאחר מכן לוקחת את הבלילה ושופכת לתוך הבור המרופד היטב בעלים, מעל מכסה את הבצק בכמות נדיבה של עלים ושופכת גחלים לוהטים. מכסה את הבור בחזרה ומחכה עד לשבת בבוקר שהמאפה יהיה מוכן.

ביום שבת היא הייתה מוציאה את הלחם שהיה טמון מתחת לאדמה והניחוח הנפלא שיצא מהלחם לא היה משאיר אותנו אדישים.


כל המשפחה היו מתקבצים סביב המוסב (כלי מיוחד שעשוי מקש צבעוני שהיו מניחים עליו את הלחם) ומחכים בהתרגשות שאבא יחתוך את הלחם.

תוך כדי ברכה והודיה לבורא עולם אבי (ז"ל) היה חותך את הלחם, שהיה רך וחום מבפנים ומבחוץ היה קריספי וכולנו רק מחכים בסקרנות לקבל חתיכה מהלחם היחודי. קודם הוא היה מחלק למבוגרים (מתוך כבוד) ואח"כ לצעירים יותר. הילדים היו מושיטים את שתי הידים (מתוך כבוד לאוכל ולאבא) ומקבלים בשמחה מהלחם ונהנים מכל ביס בהנאה רבה.


היום אני אומנם לא מכינה את המאפה בתוך בור אך מקפידה להכין עם התבלין האותנטי יֵדָבוׂ ק'מֶם שהכי מזכיר לי בריחו ובטעמו את (הדָבוׂ) הלחם שאימי הייתה מכינה באתיופיה.


קבלו מתכון ללחם אתיופי:

מצרכים :

5 כוסות קמח חיטה, 2 כפיות שמרים יבשים , 600 מ"ל + 2 כפות מים, 2 כפיות סוכר, כפית מלח, חצי כפית קצח, 2 כפיות ידבו ק'מם ( תבלין למאפים ).


אופן ההכנה:

בקערה גדולה ממיסים את השמרים היבשים עם 2 כפות מים, מוסיפים את הקמח המנופה, את התבלין למאפים,המלח, הסוכר והקצח. שמים בהדרגה את המים ולשים עד לקבלת בלילה חלקה ורכה.

לאחר מכן מניחים בצד להטפחה כשעה. אח"כ מרפדים סיר עמוק בנייר אפיה, מערבבים את הבצק ושופכים לתוך הסיר, מכסים מעל הבצק בנייר אפיה וממתינים עוד חצי שעה להטפחה שניה. בנתיים מחממים את התנור ל-180 מעלות חום.

מכניסים לאחר חצי שעה את הסיר לתנור ואופים בין 40 דקות לשעה.

כדי שהקריספיות תישמר יש להוציא מהתנור את הלחם מיד עם סיום האפיה ולקלף מעליו את נייר האפיה.


רוצים גם להנות ממאפים עם טעם יחודי ? מוזמנים להכנס לחנות אונליין ולהזמין את התבלין הנפלא למאפים. התבלין מתאים לכל סוגי המאפים.

למתכונים, לפרטים והזמנות כנסו לקישור: https://linktr.ee/holoagersh תערובות תבלינים יחודיים מהמטבח האתיופי האותנטי לרכישה און ליין ומשלוח עד הבית !


סוד הקסם של המטבח האתיופי ריפוי בתזונה לבריאות איתנה.


דָבוׂ (לחם) - מאפה בתיבול יֵדָבוׂ ק'מֶם (תבלין למאפים)
דָבוׂ (לחם) - מאפה בתיבול יֵדָבוׂ ק'מֶם (תבלין למאפים)

749 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page