Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility סליט, הסומסום המלא ושלל היתרונות הבריאותיים שבו.בצרוף מתכון למשקה נהדר שניקרא צ'ילק'ה. 😍
top of page

סליט, הסומסום המלא ושלל היתרונות הבריאותיים שבו.בצרוף מתכון למשקה נהדר שניקרא צ'ילק'ה. 😍

עודכן: 5 בינו׳ 2022

הכירו את הסליט, הסומסום המלא ואת שלל היתרונות הבריאותיים שבו. בצרוף מתכון למשקה נהדר.

המשקה צ'ילק'ה הינו משקה "חלב" מסליט (סומסום מלא) שנוהגים להכין בבית אתיופי. (בעיקר בימי פסח אך ניתן להכין גם בשאר הימים).

מתכון לצ'ילקיה: לוקחים 3 כפות גדושות של סליט (סומסום מלא קלויי וטחון). ניתן להשיג בחנות של "סוד הקסם של המטבח האתיופי" או להכין לבד. כוס וחצי מים קרים, מלח לפי הטעם. אופן ההכנה : שמים את הסליט (סומסום) בתוך קערה, מוסיפים מים בהדרגה ולשים עם היד עד לזיקוק כל הטעמים של הסומסום לתוך המים. לאחר מכן לוקחים מסננת ומסננים לתוך קערה. מוסיפים מלח לפי הטעם ושותים לרוויה. 😋

היתרונות הבריאותיים של הסליט (סומסום המלא) : טיפול טבעי באנמיה : זרעי שומשום, ובייחוד אלה מהסוג השחור, מכילים כמות גבוהה של ברזל שמעודד ייצור מוגבר של תאי דם אדומים, מה שעוזר להעביר יותר חמצן לריאות ולשאר איברי הגוף ומונע את התסמינים המעיקים של חוסר הברזל ביניהם תשישות וחולשה.

הגנה על הדנ"א מפני נזקי קרינה: בעידן המודרני אנחנו חשופים לקרינה כמעט מכל עבר, כאשר מחשבים ניידים, סמארטפונים ועוד מכשירים רבים אחרים פולטים גלים באורכים שונים שמשפיעים עלינו לרעה. במחקר שפורסם בשנת 2009, חוקרים מצאו שתרכובת המצויה בגרגירי שומשום ובשמן המופק מהם, יכולה להגן מפני נזקי קרינה, דבר משמעותי במיוחד עבור חולי סרטן שמקבלים טיפולים שונים של הקרנות. צריכת השמן יכולה למנוע הן נזקים לגוף והן העברה של מוטציות שונות שנגרמות כתוצאה מהקרינה לצאצאים של אלו שנחשפו אליה.

הגנה על מערכת העיכול : התכולה הגבוהה של הסיבים שישנם בזרעי שומשום מסייעת רבות לשיפור עצירות ולחוסר נוחות גופנית שמפריעים לנו בחיי היומיום. ומלבד הקלה על מצבים של עצירות, היא מנקה את המעיים ושומרת על תהליכי עיכול תקינים. בנוסף, כמות נוגדי החמצון שיש בזרעים הנפלאים הללו שומרת על מערכת העיכול מפני נזקים של אכילה לא בריאה והרס תאי.

שמירה על מבנה כימי בעת בישול : שמני בישול מסוימים מגיעים בעת טיגון על אש גבוהה ל"נקודת עישון", שבה השומנים שבהם מתפרקים לרכיבים מזיקים. לעומת זאת, נקודת העישון של שמן שומשום היא יחסית גבוהה, מה שאומר שניתן להכין בעזרתו מגוון גדול של מאכלים שדורשים בישול בחום גבוה ללא חשש, שכן הוא לא משחרר רכיבים רעילים כמו שמנים אחרים. במטבח האתיופי שימון מחבתות ותבשילים נעשים בד"כ באמצעות סומסום מלא קלויי וטחון המגיר שמן טבעי ובריא !

שמירה על מראה עור צעיר: תכולת האבץ הגבוהה שבשמן השומשום יכולה לשפר בצורה ניכרת את בעית היווצרות הקמטים, שכן המינרל החיוני הזה מעודד ייצור של קולגן אשר מחזיר את הגמישות לעור וגם מונע ומחליק קמטים. זו הסיבה לכך שצריכת משקה שומשום באופן תדיר עשויה לשפר את מראה העור ולהחזיר לו את חיוניותו. למראה קורן.

אלו הם חלק מהסגולות הבריאותיות של הסליט (הסומסום). לעוד מתכונים ותבשילים בתיבול, סליט, סומסום מלא ניתן להכנס למתכוני האתר בלחיצה על הקישור: https://www.sodhakesem.com/fresh-and-new/categories/ לאתר הבית : https://www.sodhakesem.com/ לכל שאלה או בקשה ניתן ליצור קשר במספר: 0544617606.




169 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page