Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility מתכון לשינק'ר.
top of page

מתכון לשינק'ר.

עודכן: 8 בינו׳ 2023

השִינְקְר הינו תבשיל העשוי מאְנְג'רָה (מאכל אתיופי מסורתי העשוי מקמח הטף שהוא ללא גלוטן). בתוספת תערובת תבלינים הנקראת צֵ'ווּ (ביצור ביתי).

באתיופיה הנשים נהגו להכין את השִנְקר מאנג'רה מעט יבשה אך עדין אכילה. מפני שסברו שהכבוד לאוכל הוא מעל הכל. אסור לזרוק אוכל או חלילה לזלזל באוכל. עשו זאת כמובן רק אם האוכל בגדר האכיל ולא חלילה מקולקל.

כאשר מכינים את השינק'ר בעצם הופכים אותו לרענן רך וטעים וכמובן אכיל . בתוספת תיבולים אשר מוסיפים לו טעם נהדר.

באתיופיה הכינו את השִינְקְ'ר בעיקר לנשים אחרי לידה (אבל לא רק) כי יש בו את כל אבות המזון ובעיקר תכולה של ברזל גבוה אשר תורם לחיזוק הגוף ולבריאותו.

  • מצרכים :

  • 2 גזרים בנונים . גמבה אחת גדולה. פלפל חריף אחד. כפית אחת מלאה תערובת צֵ'ווּ. חצי ראש שום. בצל בנוני אחד. 3 כפות שמן קוקוס . נוּג קלוי וטחון , ניתן להשיג ב" סוד הקסם של המטבח האתיופי " כוס אחת מים . מלח לפי הטעם.

אופן הכנה :

חותכים בצל ושום דק. מטגנים עם שמן עד להזהבה. חותכים גמבה ופלפל חריף לרצועות, חותכים גזר לרצועות עם הקולפן ומוסיפים לסיר וממשיכים לטגן כמה דקות. מוסיפים את הצֵ'ווּ ואת הנוּג. לאחר מכן מוסיפים את המים ומביאים לרתיחה ומבשלים כחצי שעה . מוסיפים מלח לפי הטעם ואז מפוררים את האְנְג'רה מעל הרוטב הרותח ,מערבבים ומבשלים על אש נמוכה כעשר דקות.

בהצלחה !




335 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page